8L (1996-2003), A3/S3, A4/S4, A6/S6/RS6, Audi, B5 (1996-2005), B6 (2000-2004), Bora / Jetta, C5 (1997-2004), Golf, IV (1997-2006), IV (1998-2005), Passat, Volkswagen

Audi VW kodowanie pilota (Passat Golf A3 A4 A6)

W niektórych samochodach marki Audi VW kodowanie pilota można wykonać samemu odpowiednią procedurą. Jeżeli jeden z pilotów stracił kodowanie np. przy wymianie baterii lub został dokupiony nowy, dodatkowy pilot, to jego przyuczenie (synchronizacja) nie musi odbywać się w serwisie. Procedurę można wykonać samemu, za darmo, w ciągu kilku minut, bez użycia komputera diagnostycznego.

VW kodowanie pilota – wspierane pojazdy

Samochody marki Volkswagen wyprodukowane w roku 1999 i później

  • Audi A3 8L
  • Audi A4 B6/B7
  • Audi A6 C6
  • VW Bora / Jetta MK4
  • VW Golf MK4
  • VW Passat B5

Potrzebne elementy

  • Działający kluczyk
  • Nowy (rozprogramowany) kluczyk z pilotem

Ostrzeżenie!

Możliwe jest nadpisanie kodowania innego kluczyka. Przeprowadzaj tę procedurę dla wszystkich kluczy
Wykonujesz tę operację na własne ryzyko!
Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.

VW Passat B5 kodowanie pilota – procedura

  1. Włącz zapłon kluczykiem z działającym pilotem.
  2. Wysiądź z auta pozostawiając działający kluczyk w środku.
  3. Zamknij samochód nowym kluczykiem przez przekręcenie go w zamku drzwi kierowcy.
  4. Naciśnij dowolny przycisk na nowym pilocie 1, 2, 3 lub 4 razy, aby przypisać tego pilota do 1, 2, 3 lub 4 pola w sterowniku. Naciśnięcia wykonuj w tempie około 1 na sekundę.
  5. Odczekaj 5 sekund.
  6. Naciśnij ponownie dowolny przycisk na nowym pilocie.
  7. Kodowanie kluczyka powinno zostać potwierdzone sygnałem dźwiękowym lub światłami awaryjnymi.
  8. Otwórz samochód.
  9. Wyłącz zapłon.

Po tak przeprowadzonej procedurze kodowanie nowego pilota powinno współpracować z samochodem.

Uwagi

  • Procedurę należy powtórzyć dla wszystkich kluczy stosując inny numer pola w sterowniku.
  • Procedurę należy przeprowadzić w ciągu 30 sekund.
  • Prawdopodobnie działający kluczyk z pilotem nie jest potrzebny do przeprowadzenia procedury. Wymagane jest jedynie uruchomienie zapłonu. Jeżeli jesteś w stanie uruchomić zapłon bez kluczyka w stacyjce, to będzie mógł przeprowadzić programowanie pilota mając jedynie jeden kluczyk.

24 komentarze do “Audi VW kodowanie pilota (Passat Golf A3 A4 A6)

  • Tresc jest bardzo konkretna i czytelna:) Nawet dla kobiet!!!Poradzilam sobie bez wiekszych problemów!!!…a męża mina !!!bezcenne 😀 pozdrawiam

  • Witam, proszę napisać co w przypadku kiedy mam tylko jeden kluczyk ?
    przeglądałem inne posty na forum i nie jest nigdzie napisane tak konkretnie jak tu, tylko proszę napiszcie procedurę przy jednym kluczyku passat b5 98r z marca z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.

  • Witam. Nie zgadzam sie z tym, a w kazdym badz razie nie zadziala to w moim przypadku, poniewaz z kluczyka nie zamyka sie centralny. Nie wiem czy to jedyny powod, ale nie koduje kluczyka. Wiec tresc nie jest do konca czytelna i konkretna. Pozdrawiam

    • Kolego mogl byś napisać jak udalo Ci sie zaprogramować jeden kluczyk ? Bo mam problem gdyż mam tylko jeden kluczyk ktory się rozprogramowal przy wyjmowaniu baterii :(.

  • U mnie zadziałało to, co napisali w instrukcji auta: naciśnij dowolny przycisk na kluczyku dłużej niż 1 sekunda, następnie tym kluczykiem zamknij lub otwórz mechanicznie zamek drzwi. To wszystko.

  • Sposób działa, trzeba pamiętać żeby w trakcie wykonywania czynności kluczyk programowany był włożony do zamka w drzwiach. W moim przypadku bardzo ważna okazała się bateria. Musi być dokładnie taki sam numer jak na poprzedniej. Dziękuję za informację 🙂

  • jak jest z jednym kluczykiem zeby to zakodowac bo rowniez wymienilem baterie i nie mam zamykania z pilota?passat b5 98r

    • Albo komputerem diagnostycznym albo zrobić zwarcie, aby dało się włączyć zapłon bez kluczyka w stacyjce.

  • Jak to zrobić jesli nie mam zamka mechanicznego tylko elektrycznie w drzwiach….przy otwartym oknie przesterować ?

  • Nie wiem dlaczego ale opisane procedura nie zawsze działa. Być może zależy to od sterownika w danym samochodzie ale ostatnio dwóch znajomych sprawdzało w autach z tego samego roku i u jednego gładko poszło a u drugiego nie udało się nic zrobić. Silniki takie same tylko nadwozie inne.

  • w moim przypadku 2x porażka…Stosowałem ten sposób w VW New Beetle (9C) i ostatnio w VW Bora (1J), wykorzystując powyższą procedurę oraz prawie że identyczną (mniej punktów) procedurę z AutoDaty. Okazało się jednak że w obu przypadkach jedynym skutecznym sposobem, bez użycia komputera, było kodowanie jednym kluczykiem, bez zapłonu, bez robienia zwarcia a wszystko trwa góra 30 sekund. Żeby być pewnym że to nie jest przypadek czy jakiś fart, w NB rozkodowałem kluczyk kilkukrotnie i za każdym razem było ok. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *