C-Max, Focus, Ford, MK1 (2003-2010), MK2 (2004-2011)

Tryb serwisowy zegarów w Ford Focus (C-Max) MK2

W Ford Focus MK2 tryb serwisowy zegarów pozwala na odczytanie niektórych parametrów silnika (prędkości, obrotów, napięcia akumulatora, temperatur, poziomu paliwa), kodów DTC (dzięki którym możemy w prosty i darmowy sposób zdiagnozować problem w samochodzie) oraz sprawdzenie wszystkich żarówek w zestawie zegarów.

Potrzebne narzędzia

  • brak

Ostrzeżenie!

Wchodząc do trybu serwisowego zegarów kasuje się wskazanie licznika przebiegu dziennego. Kolejność pozycji w menu może się różnić w zależności od wersji oprogramowania. Wykonujesz tą operację na własne ryzyko! mr-fix.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.

Czy procedura jest możliwa?

brak przeciwwskazań

Jak wejść w tryb serwisowy zegarów

  1. Wciskamy i trzymamy przycisk RESET na lewej manetce.
  2. Przekręcamy kluczyk do pozycji II.
    Można także uruchomić silnik. Ważne, aby zrobić to za jednym przekręceniem kluczyka. W przypadku zimnego silnika diesla, należy najpierw zagrzać świece.
  3. Czekamy na pojawienie się komunikatu „TEST” na wyświetlaczu. Gdy się pojawi, puszczamy przycisk na manetce.
  4. Od tej chwili każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie przenosiło do następnej pozycji w menu serwisowym.
  5. Aby wyjść z menu serwisowego przekręć kluczyk do pozycji 0 lub przytrzymać przycisk RESET.

Pozycje menu

  1. Gauge sweep – test wskazówek
  2. Test wszystkich segmentów modułu LCD
  3. Led test – test wszystkich kontrolek
  4. ROM level – oznaczenie oprogramowania
  5. NVM target ROM – oznaczenie oprogramowania
  6. NVM EEPROM LVL – oznaczenie oprogramowania
  7. Manufacture start – prawdopodobnie oznaczenie okresu produkcji
  8. Manufactura hours – prawdopodobnie oznaczenie okresu produkcji
  9. DTC – bieżące kody DTC (lista błędów)
  10. Road speed MPH – prędkość pojazdu w milach na godzinę
  11. Road speed KM/H – prędkość pojazdu w kilometrach na godzinę
  12. Speedo gauge – oznaczenie wskaźnika prędkości
  13. Engine speed – obroty silnika
  14. Tacho gauge – oznaczenie wskaźnika obrotów silnika
  15. Odo roll count – licznik „obróceń” przebiegu
  16. Fuel A/D input
  17. Fuel gauge – oznaczenie wskaźnika paliwa
  18. Fuel flow – odczyt przepływu paliwa
  19. Fuel percent – procent pozostałego paliwa w baku
  20. Engine temp – temperatura silnika
  21. Temp gauge – oznaczenie wskaźnika temperatury
  22. Battery – napięcie akumulatora
  23. Dist. to empty – szacowany dystans do pustego zbiornika
  24. Rafe – średnie spalanie w milach na galonie paliwa
  25. PATS key flags
  26. A/D input 01
  27. A/D input 02
  28. A/D input 03
  29. A/D input 04
  30. A/D input 05
  31. Port A
  32. Port B
  33. Port E
  34. Port H
  35. Port J
  36. Port K
  37. Port L
  38. Port M
  39. Port P
  40. Port S
  41. Port T
  42. Port U
  43. Port V
  44. Port W
  45. Personality 01
  46. Personality 02
  47. Personality 03
  48. Personality 04

Kody DTC

115A – Niski poziom paliwa – wymuszone ograniczenie mocy silnika 115B – Niski poziom paliwa – wymuszone wyłącznie silnika 9202 – Przerwanie obwodu elektrycznego układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa) 9204 – Zwarcie do masy układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa) 9317 – Za wysokie napięcie akumulatora (powyżej 16V) 9318 – Za niskie napięcie akumulatora (poniżej 10V) 9342 – Błąd komputera silnika 9342 – Przycisk kasowania dziennego przebiegu zablokowany 9342 – Przycisk SET komputera pokładowego zablokowany 9342 – Usterka pamięci trwałej A286 – Przycisk MODE zablokowany 9359 – Usterka obwodu rozruchu silnika A477 – Błąd konfiguracji sterownika (może mieć związek z fabryczną nawigacją) D262 – Błąd komunikacji CAN (brakujący komunikat) E196 – Błąd komunikacji CAN o obrotach silnika E197 – Błąd komunikacji CAN o prędkości pojazdu E198 – Błąd komunikacji CAN o poziomie paliwa E199 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze preparatu chłodzącego silnik E200 – Błąd komunikacji CAN o przebiegu pojazdu E201 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze otoczenia

10 komentarzy do “Tryb serwisowy zegarów w Ford Focus (C-Max) MK2

    • Musisz wciskać przycisk, aby przechodzić do kolejnych wskazań. Patrz punkt 4:

      „Od tej chwili każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie przenosiło do następnej pozycji w menu serwisowym.”

  • Jeżeli u mnie Odo roll count – licznik „obróceń” przebiegu pokazuje 2 to znaczy że licznik był dwa razy cofany?

    • Nie. Opisałem to dość nieprecyzyjnie. Chodzi o pojedyncze impulsy z koła w czasie jazdy. Zazwyczaj w tej pozycji menu jest 0, bo samochód nie ruszył się z miejsca od włączenia zapłon. Jeżeli jednak np. stoczy się na podjeździe o kawałek, to tutaj będzie widać ile impulsów zostało już zliczonych z koła.

  • A jak nie mam w focusie mk2 tego przycisku set reset, mam tylko sterowanie radiem i kierunkowskazy po lewej stronie.

  • Witam od dłuższego czasu mam problem podczas jazdy wyskakuje blad usterka układu silnika zero obrotow zero prędkości wszystko swieci jak choinka ale auto jedzie mechanik powiedzial ze wszystko ok z autem poza tym ze na komputerze pojawil mu się blad U155 co to oznacza ? Czy zegary do wymiany? brak komunikacji auta z komputerem? czy ktos pomoże?

  • Witam, moja lista 5 błędów
    D900
    9681
    E510
    5750
    9202
    Podpowiecie co one mogą oznaczać? Bardzo proszę o wszystkie sugestie i dziękuję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *