Ta prosta modyfikacja pozwala na wyłączenie akustycznego przypomnienia o niezapiętych pasach pasażera i/lub kierowcy. Szczególnie przydatne, jeżeli na fotelu pasażera wozimy coś na tyle ciężkiego, aby uruchomił się sygnał dźwiękowy. Rozwiązanie również dobre dla osób, które mają pozwolenie na podróżowanie bez zapiętych pasów bezpieczeństwa (kobiety w ciąży, osoby z chorobami kręgosłupa).
1. Potrzebne narzędzia
2. Ostrzeżenie!
Wykonujesz tą modyfikacje na własne ryzyko!
mr-fix.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.
3. Czy modyfikacja jest możliwa?
Brak przeciwwskazań
4. Przygotowanie
- Siedząc w pojeździe, sprawdzamy czy wszystkie drzwi są domknięte.
- Upewniamy się, że pas kierowcy jest odpięty.
- Upewniamy się, że reflektory są wyłączone.
- Upewniamy się, że pojazd znajduje się na luzie i hamulcu ręcznym.
- Przekręcamy kluczyk do pozycji II.
- Czekamy na zgaśnięcie kontrolki niezapiętych pasów.
5. Procedura
(należy wykonać w ciągu 60 sekund)
- Zapinamy i wypinamy pas kierowcy trzykrotnie.
- Włączamy i wyłączamy reflektory jeden raz.
- Zapinamy i wypinamy pas kierowcy trzykrotnie.
- Kontrolka pasów bezpieczeństwa powinna się zapalić. Czekamy, aż zgaśnie.
- Zapinamy i wypinamy pas kierowcy jednokrotnie.
- Prawidłowo przeprowadzona procedura zostanie potwierdzona dwoma cyklami błysków kontrolki pasów bezpieczeństwa. Po całkowitym wygaszeniu kontrolki, możemy przekręcić kluczyk do pozycji 0 i wyciągnąć go ze stacyjki.
Prawidłowo przeprowadzona procedura zostanie potwierdzona dwoma cyklami błysków kontrolki pasów bezpieczeństwa.
W Moim mondeo kontrolka pasów nie zapala się razem z wszystkimi kontrolkami po przekręceniu w pozycję II.Informacje o niezapiętym pasie otrzymuję chwilę po ruszeniu auta.
chodzi o kontrolke żółtą z poiduchą i pasem tez myślałem o tej czerwonej ale właśnie to zrobiłem prościzna i już żaden komunikat nie wyskakuje.;-)
Po co ta funkcja jak nie ma żadnych medycznych wskazań do nie zapinania pasów. Chyba że niezagojona rana po otwarciu klatki piersiowej chociaż w razie „W” lepiej jest mieć pas, a na co dzień lekko go poluźnić. W normalnym użytkowaniu pas nic nie powoduje a w razie wypadku np. kobiety w ciąży bezpieczniej dla niej i dziecka (prawidłowo zapięty pas przebiega pod i nad brzuchem)jest zatrzymać się na pasie niż desce rozdzielczej lub poduszce powietrznej.
Niektórzy chorują na autopyroflamofobię, jeszcze inni montują pięciopunktowe pasy szelkowe i brzęczyk zwykłych pasów by im przeszkadzał w czasie jazdy.