Ostrzeżenie!
Przeprowadzenie tej modyfikacji w niewłaściwy sposób może spowodować trwałe uszkodzenie samochodu, a nawet jego unieruchomienie.
Wykonujesz tę procedurę na własne ryzyko!
Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.
Przygotowanie
- Zaciągnij hamulec ręczny.
- Ustaw skrzynię biegów na biegu jałowym lub w pozycji [P] (dotyczy skrzyni automatycznej).
- Ustaw kluczyk w stacyjce z pozycji 0.
- Upewnij się, że wszystkie drzwi są zamknięte.
- Upewnij się, że pas bezpieczeństwa kierowcy nie jest zapięty
Procedura
- Przekręć kluczyk do pozycji II i poczekaj aż zgaśnie kontrolka pasów bezpieczeństwa.
- 9 razy zapnij i odepnij pas kierowcy.
- Zmiana ustawienia przypomnienia o pasach zostanie potwierdzona mignięciem kontrolki.
- Powtórz procedurę, aby ponownie aktywować przypomnienie o niezapiętych pasach.
Konfiguracja twojego samochodu jest zapisana w module GEM i zazwyczaj zmiany ustawień trzeba przeprowadzać przy użyciu komputera diagnostycznego typu WDS lub IDS. Ale nie które ustawienia można dostosować bez narzędzi serwisowych. Wystarczy odpowiednia kombinacja klawiszy.
to dziala:)
Działa – pytanie – jak cofnąć – aby działało standardowo
Teoria mówi, że wyłącza się to tak samo jak włącza.
To mam problem – po odczekaniu do zgasnięcia kontrolki – i tu niespodzianka – u mnie się nie zapala wogóle, ale jak ruszę i pasażer odepnie pas to oczywiście się zapala – a jak kierowca odepnie to nie. Nie wiem kiedy jest ten moment po zgaśnięciu oraz czy zamknięcie zamkiem centralnym jest wystarczające ??? czy może chodzi o zamknięcie w innym sensie.
Ludzie a po co te kombinacje . Kupcie na zlomie dwie klamry od pasów ja kupiłem za 5zł i wepnijcie w uchwyty – pozdrawiam
Czujnik zapiętego pasa może być odpowiedzialny nie tylko za kontrolkę, ale również za to czy i w jaki sposób zostaną odpalone poduszki powietrzne w czasie wypadku. Jeżeli wpinasz klamrę, ale nie masz zapiętego pasa, to poduszka może Ci zrobić więcej krzywdy.
Zastanów sie trochę. W razie kolizji odpalone poduszki urwą Ci głowę…
nigdy nie jeżdżę bez zapiętych pasów. zdarza się jednak, że przeparkowuję samochód na parkingu, przejeżdżam na działce kawałek i wtedy to piskanie mnie wnerwia okrutnie. chyba to jest jedyny powód dla którego chcę wyłączyć to ustrojstwo. wpinanie klamer bez sensu bo jak chce wpiąć normalnie pas to trzeba wykonać 2x więcej czynności…
Działa w nowym Fokusie.