Fiesta, Ford, MK5 (1999-2002), Puma

Ford Puma / Fiesta MK5: Tryb serwisowy zegarów

Tryb serwisowy zegarów pozwala na odczytanie niektórych parametrów silnika (m. in. temperaturę chłodziwa, głowicy, obroty, prędkość pojazdu) oraz kodów DTC, dzięki którym możemy w prosty i darmowy sposób zdiagnozować niektóre usterki pojazdu. Ford Puma Fiesta MK5 - menu serwisowe

1. Potrzebne narzędzia

  • brak

2. Ostrzeżenie!

Wchodząc do menu serwisowego kasuje się wskazanie licznika przebiegu dziennego. Wykonujesz tą operację na własne ryzyko! mr-fix.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.

3. Czy procedura jest możliwa?

brak przeciwwskazań

4. Procedura wejścia do menu

  1. Wciskamy i trzymamy przycisk kasowania przebiegu dziennego.
  2. Przekręcamy kluczyk do pozycji II.
    Można także uruchomić silnik. Ważne, aby zrobić to za jednym przekręceniem kluczyka. W przypadku zimnego silnika diesla, należy najpierw zagrzać świece.
  3. Czekamy na pojawienie się komunikatu „TEST” na wyświetlaczu. Gdy się pojawi, puszczamy przycisk kasowania przebiegu.
  4. Od tej chwili każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie przenosiło do następnej pozycji w menu serwisowym.
  5. Aby wyjść z menu serwisowego przekręć kluczyk do pozycji 0.

5. Pozycje menu

  1. GAGE – Test wskazówek.
  2. 8888 – Test wszystkich segmentów wyświetlacza.
  3. bULb – Test wszystkich żarówek.
  4. PASS – Wersja ROM’u licznika.
  5. dAtE – Wersja pamięci NVM.
  6. dTC – Lista kodów DTC. Przy braku kodów widoczna wartość „NONE”.
  7. SPd E – Prędkość w milach na godzinę.
  8. SPd – Prędkość w kilometrach na godzinę.
  9. tACH – Prędkość obrotowa silnika w obrotach na minutę.
  10. FUEL – Sygnał z czujnika poziomu paliwa.
  11. EnGinE – Rodzaj silnika (diesel / benzyna)
  12. P / C – Temperatura płynu chłodniczego w innym miejscu układu.
  13. bAt – Napięcie w obwodzie elektrycznym.
  14. ILLU – Moc podświetlania wyświetlacza.
  15. LCD – Wartość nieopisana.
  16. Cr – Wartość nieopisana.
  17. IG – Wartość nieopisana.
  18. LS – Wartość nieopisana.
  19. GSt – Wartość nieopisana.
  20. rdo – Wartość nieopisana.
  21. rSt – Wartość nieopisana.
  22. FLI – Wartość nieopisana.
  23. GCd – Wartość nieopisana.
  24. HtL – Wartość nieopisana.
  25. PA – Wartość nieopisana.
  26. Pb – Wartość nieopisana.
  27. PC – Wartość nieopisana.
  28. Pd – Wartość nieopisana.
  29. PE0 – Wartość nieopisana.
  30. PE1 – Wartość nieopisana.
  31. PE2 – Wartość nieopisana.
  32. PE3 – Wartość nieopisana.
  33. PE4 – Wartość nieopisana.
  34. PE5 – Wartość nieopisana.
  35. PE6 – Wartość nieopisana.
  36. PE7 – Wartość nieopisana.

Kody DTC

115A – Niski poziom paliwa – wymuszone ograniczenie mocy silnika 115B – Niski poziom paliwa – wymuszone wyłącznie silnika 9202 – Przerwanie obwodu elektrycznego układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa) 9204 – Zwarcie do masy układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa) 9317 – Za wysokie napięcie akumulatora (powyżej 16V) 9318 – Za niskie napięcie akumulatora (poniżej 10V) 9342 – Błąd komputera silnika 9342 – Przycisk kasowania dziennego przebiegu zablokowany 9342 – Przycisk SET komputera pokładowego zablokowany 9342 – Usterka pamięci trwałej A286 – Przycisk MODE zablokowany 9359 – Usterka obwodu rozruchu silnika A477 – Błąd konfiguracji sterownika (może mieć związek z fabryczną nawigacją) D262 – Błąd komunikacji CAN (brakujący komunikat) E196 – Błąd komunikacji CAN o obrotach silnika E197 – Błąd komunikacji CAN o prędkości pojazdu E198 – Błąd komunikacji CAN o poziomie paliwa E199 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze preparatu chłodzącego silnik E200 – Błąd komunikacji CAN o przebiegu pojazdu E201 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze otoczenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *