Wiedza ogólna

CarMac: Pierwszy etap prac i prototyp

Prace nad odtwarzaczem multimedialnym na bazie systemu OS X trwają. Udało się nam rozwiązać kilka ważnych zagadnień, ale jeszcze sporo zostało, aby system pracować tak jak to założyliśmy na początku. Zapraszamy do przeczytania całości raportu. Komentarze mile widziane.

1. Stabilna praca

Aby zapewnić stabilną pracę systemu CarMac, zrezygnowaliśmy całkowicie z jakichkolwiek części ruchomych. Nie ma wiatraczków (wszystkie układy są chłodzone pasywnie żelem przewodzącym ciepło), nie ma tradycyjnego mechanicznego dysku twardego (został zastąpiony dyskiem SSD), system jest wyposażony w baterię podtrzymującą stabilną pracę w razie braku zasilania do 5 godzin. Zadbaliśmy także o to, aby po pełnym restarcie systemu wszystko uruchamiało się automatycznie. W ten sposób nawet po awarii zasilania systemu nie jest wymagana ingerencja w jakiekolwiek ustawienia.

2. Interfejs użytkownika w CarMac

Użytkownik ma do czynienia z prostym menu, na którym widać pięć kategorii dla multimediów oraz jedną dla zarządzania zasilaniem systemu. Wszystko jest obsługiwane za pomocą bezprzewodowego pilota z sześcioma klawiszami, rozmieszczonymi w taki sposób, aby sterowanie odbywało się intuicyjnie. Zrezygnowaliśmy ze sterowania przyciskami MMI, z racji na brak dostępu do nich z drugiego rzędu foteli (nasz samochód-baza jest wyposażony w system RSE). Takie rozwiązanie umożliwia nam również sterowanie np. muzyką w momencie, gdy kierowca korzysta z nawigacji. Do tego tradycyjny interfejs programu FrontRow został poddany lekkiej przeróbce – dodane zostało logo Audi do każdej z ikon.

3. Dodatkowa funkcjonalność

Dla tych, którzy lubią wiedzieć co się dzieje z ich samochodem, gdy jeździ nim ktoś inny, mamy świetne rozwiązanie. System jest zdolny do transmisji danych (po włożeniu karty SIM) oraz jest wyposażony w kamerkę internetową współpracującą z programem Skype. Przy odpowiedniej modyfikacji udało nam się uzyskać automatyczny podgląd z dowolnego komputera na świecie, jedynie za pomocą programu Skype. Wystarczy rozpocząć rozmowę wideo ze stworzonym dla samochodu kontem Skype i od razu mamy podgląd tego co się aktualnie dzieje w kabinie. Dodatkowo wszystko może odbywać się „w tle”, tzn. kierowca samochodu nie musi wiedzieć kiedy jest transmitowany sygnał Audio/Video z samochodu.

4. Zdalne sterowanie CarMac przez internet

Mamy w planach także wprowadzenie zdalnego sterowania dla systemu CarMac. Dzięki niemu będziemy w stanie wyłączyć lub zrestartować system, sprawdzić poziom baterii, otwierać i zamykać poszczególne aplikacje oraz przesłać nam aktualny widok z kamery w formie zdjęcia. W dużym stopniu ułatwi to także obsługę systemu od strony serwisowej. Aby uruchomić kilka podstawowych komend, nie będzie wymagana klawiatura lub mysz, a jedynie komputer lub telefon podłączony do internetu.

5. I co dalej?

Prace trwają cały czas, więcej szczegółów oraz filmik z przykładowym działaniem niektórych funkcji zamieszczamy poniżej.

6 komentarzy do “CarMac: Pierwszy etap prac i prototyp

  • W naszym samochodzie-bazie używamy oryginalnych wejść AUX, które wchodzą w skład systemu RSE, ale równie dobrze można się podpiąć pod tuner TV. Auta, w których jest możliwość wpięcia się bez dodatkowych adapterów wyświetlają w menu [MEDIA] w podmenu [Source] takie pozycje jak „External AV1” oraz „External AV2”.

  • Sterowanie z MMI to cos chyba najważniejszego dla uzytkownikow audi, bo da to „poczucie integracji i oryginalnosci” takiego dodatku, w przeciwnym wypadku obslugi tylko z jakiegos dodatkowego pilota znacznie zabije atrakcyjnosc tego pomyslu i powazne zainteresowanie instalacja u siebie w samochodzie.

  • sterowanie z MMI jest wykonalne, ale odbierze możliwość sterowania pasażerom z tyłu. Pamiętajmy, że jest tam system RSE i to głównie pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie mają mieć kontrolę nad multimediami. Na tym się będziemy na razie koncentrować, ale oczywiście będzie też sterowanie z poziomu MMI.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *