B5 (1996-2005), Bora / Jetta, Golf, I (1996-2010), I (2001-2008), IV (1997-2006), IV (1998-2005), Octavia, Passat, Skoda, Superb, Volkswagen

Climatronic menu serwisowe i autodiagnoza VW / Škoda

W systemie Climatronic menu serwisowe daje możliwość, aby w łatwy sposób odczytać wartości wskazań większości istotnych czujników w samochodzie, między innymi: prędkość samochodu, obroty silnika, temperatury z prawie wszystkich czujników, kody błędów climatronica, czas postoju, wersję oprogramowania oraz wiele innych. Ten rodzaj systemu Climatronic występuje w samochodach: VW Golf IV, VW Passat B5/B5FL, VW Bora / Jetta IV, Škoda Octavia I, Škoda Superb I.

Ostrzeżenie!

Wykonujesz tą operację na własne ryzyko! Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.

Czy procedura jest możliwa?

Brak przeciwwskazań

Procedura wejścia do Climatronic menu serwisowe

  1. Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II.
  2. Naciskamy i przytrzymujemy przyciski [ECON], [TEMP-] oraz [FAN-] (wyłączenie sprężarki klimatyzacji, niższa temperatura, mniejsza siła nawiewu).
  3. Z prawej strony zobaczymy numer kanału, a z lewej jego wartość. Do zmiany odczytywanego kanału używamy [TEMP-] oraz [TEMP+].

Lista kanałów Climatronic menu serwisowe

1. Kody DTC. 2. Odczyt wewnętrznego czujnika temperatury w podsufitce (G 86) 3. Odczyt wewnętrznego czujnika temperatury w desce rozdzielczej (G 56) 4. Odczyt czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89) 5. Odczyt czujnika temperatury zewnętrznej (G 17), przód 6. Odczyt czujnika temperatury zewnętrznej 7. Odczyt czujnika temperatury otoczenia w dmuchawie powietrza (G 109) 8. Odczyt potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 9. Odczyt różnicowa klapy regulacji temperatury 10. Odczyt błędu klapy regulacji temperatury 11. Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 12. Specjalna wartość klapy centralnej 13. Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114) 14. Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz 15. Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113) 16. Specjalna wartość klapy przepływu powietrza 17. Prędkość pojazdu (km/h) 18. Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V) 19. Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V) 20. Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V) 21. Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony 22. Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118) 23. Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118) 24. Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się 25. Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down 26. Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT) 27. Wartość kodu (Coding value) 28. Prędkość obrotowa silnika (RPM) 29. Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji – równy obrotom silnika x 1.2 (RPM) 30. Wersja programu 31. Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się) 32. Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury 33. Licznik błędów potencjometru klapy centralnej 34. Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz 35. Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza 36. Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 37. Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max. 38. Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 39. Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 40. Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114) 41. Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114) 42. Stan skrajnego położenia “zimno” – potencjometru klapy przepływu powietrza (G 113) 43. Stan skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru klapy przepływu powietrza (G 113) 44. Licznik cykli uruchomienia pojazdu 45. Szacowana temperatura wnętrza 46. Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny) 47. Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC) 48. Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo) 49. Licznik błędów sygnału prędkości pojazdu 50. Czas postoju (min) 51. Temperatura chłodziwa (ECT) w oC 52. Kanał graficzny 1 stanu kompresora klimatyzacji 53. Kanał graficzny 2 stanu elektrycznego systemu wyjść 54. Znak sterujący 55. Temperatura zewnętrzna w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji 56. Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika w podsufitce (G 86) 57. Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika desce rozdzielczej (G 56) 58. Temperatura w oC, z czujnika w kanale świeżego powietrza, (G 89) 59. Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika (G 17), przód 60. Temperatura w oC, z czujnika dmuchawa świeżego powietrza (G 109) 61. Wersja oprogramowania

Autodiagnoza i kalibracja

  1. Przekręcamy kluczyk do pozycji 0.
  2. Naciskamy i przytrzymujemy jednocześnie przyciski [ECON] oraz [RECIRC].
  3. Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II.
  4. W momencie rozpoczęcia diagnozy puszczamy przyciski.
  5. Gdy diagnoza zostanie zakończona, na wyświetlaczu po prawej stronie pojawi się liczba błędów. Po lewej stronie zobaczymy kody błędów. Do zmiany odczytywanego błędu używamy [TEMP-] oraz [TEMP+]. Błąd o numerze 000 oznacza koniec listy błędów.

Climatronic menu serwisowe i kody DTC

00.0 brak błędów 02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa 02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie 02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, sporadyczna przerwa 02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, sporadyczne zwarcie 03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa 03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie 03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, sporadyczna przerwa 03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, sporadyczne zwarcie 04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa 04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie 04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, sporadyczna przerwa 04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, sporadyczne zwarcie 05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa 05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1 05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, sporadyczna przerwa 05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, sporadyczne zwarcie 06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa 06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie 06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja sporadyczna przerwa 06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja sporadyczne zwarcie 07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa 07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie 07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczna przerwa 07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne zwarcie 08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa 08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie 08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, sporadyczna przerwa 08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, sporadyczne zwarcie 08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada 08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie 08.7 Klapa regulacji temperatury, sporadycznie blokowana 11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa 11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie 11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, sporadyczna przerwa 11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, sporadyczne zwarcie 11.5 Klapa centralna, ciągła blokada 11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie 11.7 Klapa centralna, sporadycznie blokowana 13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa 13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie 13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, sporadyczna przerwa 13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, sporadyczne zwarcie 13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada 13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie 13.7 Klapa nogi/odszraniacz, sporadycznie blokowana 15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa 15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie 15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, sporadyczna przerwa 15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, sporadyczne zwarcie 15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz 15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie 15.7 Klapa powietrza, sporadycznie blokowana 17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu 18.1 Nieprawidłowe napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe 18.3 Nieprawidłowe napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne 20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji, ciągle 20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji, sporadycznie 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa 22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, sporadyczna przerwa 22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty 29.1 Detekcja poślizgu paska „soft”, ciągła 29.2 Detekcja poślizgu paska „hard”, ciągła 29.3 Detekcja poślizgu paska „soft”, sporadycznie 29.4 Detekcja poślizgu pasa „hard”, sporadycznie

Kasowanie zapamiętanych błędów.

  1. Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II.
  2. Wywołujemy błędy wciskając i przytrzymując na dłużej niż 3 sekundy guziki [RECIRC] oraz [ECON].
  3. Przytrzymujemy przycisk [ECON] na 3 sekundy
  4. Przyciskamy [ECON], aby powrócić do normalnego trybu pracy.

3 komentarze do “Climatronic menu serwisowe i autodiagnoza VW / Škoda

    • Może mi ktoś wyjaśnić wyświetlane cyferki? 😉
      Po autodiagnozie i kalibracji wyświetla mi:
      z lewej strony (444)(?), a z prawej (000)(rozumiem,że brak błędów?)
      A co z tymi 444 z lewej strony?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *