W Ford Mondeo MK3 test zegarów pozwala na odczytanie niektórych parametrów silnika (m.in. temperatury z czujnika chłodziwa, czujnika w głowicy, obrotów silnika, prędkości w km/h oraz mph) oraz kodów DTC, dzięki którym możemy w prosty, szybki i darmowy sposób zdiagnozować niektóre problem w samochodzie.
Ostrzeżenie!
Wchodząc do menu serwisowego kasuje się wskazanie licznika przebiegu dziennego. Wykonujesz tę operację na własne ryzyko! Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.Ford Mondeo MK3 test zegarów – procedura
- Wciskamy i trzymamy przycisk kasowania przebiegu dziennego.
- Przekręcamy kluczyk do pozycji II.
Można także uruchomić silnik. Ważne, aby zrobić to za jednym przekręceniem kluczyka. W przypadku zimnego silnika diesla, należy najpierw zagrzać świece. - Czekamy na pojawienie się komunikatu „TEST” na wyświetlaczu. Gdy się pojawi, puszczamy przycisk kasowania przebiegu.
- Od tej chwili każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie przenosiło do następnej pozycji w menu serwisowym.
- Aby wyjść z menu serwisowego przekręć kluczyk do pozycji 0 lub nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania przebiegu dziennego.
Ford Mondeo MK3 test zegarów – opis menu
- GAGE – Test wskazówek.
- 8888 – Test wszystkich segmentów wyświetlacza.
- bULb – Test wszystkich żarówek.
- r_22 – Wersja ROM’u licznika.
- E001 – Wersja pamięci NVM.
- dTC – Lista kodów DTC. Przy braku kodów widoczna wartość „NONE”.
- 000.0 – Prędkość w milach na godzinę.
- 000.0 – Prędkość w kilometrach na godzinę.
- ???? – Wartość nieopisana.
- 0000 – Prędkość obrotowa silnika w obrotach na minutę.
- 000.t – Wartość nieopisana.
- F.000 – Sygnał z czujnika poziomu paliwa.
- L.000 – Stabilne wskazanie poziomu paliwa.
- 000.F – Stabilne wskazanie poziomu paliwa w jednostce heksadecymalnej.
- 000.C – Temperatura głowicy.
- 000.C – Temperatura płynu chłodniczego w innym miejscu układu.
- b000 – Napięcie w obwodzie elektrycznym.
- Ab-L – Czujnik ABS. Ab-H informuje o nieprawidłowości.
- Eb-L – Czujnik EBD. Eb-H informuje o nieprawidłowości.
- IL-H – Moc podświetlania wyświetlacza. H – mocno, L – słabo.
- Cr-H – Wartość nieopisana.
- A-00 – Wartość nieopisana.
- B-09 – Wartość nieopisana.
- C-D1 – Wartość nieopisana.
- D-3B – Wartość nieopisana.
- 0000 – Wartość nieopisana.
- 1255 – Wartość nieopisana.
- 2016 – Wartość nieopisana.
- 3255 – Wartość nieopisana.
- 4000 – Wartość nieopisana.
- 5000 – Wartość nieopisana.
- 6000 – Wartość nieopisana.
- 7000 – Wartość nieopisana.
- P115 – Wartość nieopisana.
- P2FF – Wartość nieopisana.
- P3FF – Wartość nieopisana.
- P4FF – Wartość nieopisana.
Witam,
Czy pozycje 15 i 16 nie są czasami zamienione miejscami.
Używam ostatnio często tego trybu. U mnie 15 to maks 107C, a 16 zawsze 144C. Nie wydaje mi się aby temeratura płynu naweet pod ciśnieniem, w zwykłym samochodzie miała aż taką wartość
Czy ktoś wie, gdzie jest to inne miejsce układu (pozycja 16) ?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Zbyszek