Ford, MK3 (2000-2006), Mondeo

Ford Mondeo MK3 Test zegarów i ukryte menu serwisowe

W Ford Mondeo MK3 test zegarów pozwala na odczytanie niektórych parametrów silnika (m.in. temperatury z czujnika chłodziwa, czujnika w głowicy, obrotów silnika, prędkości w km/h oraz mph) oraz kodów DTC, dzięki którym możemy w prosty, szybki i darmowy sposób zdiagnozować niektóre problem w samochodzie.

Ostrzeżenie!

Wchodząc do menu serwisowego kasuje się wskazanie licznika przebiegu dziennego. Wykonujesz tę operację na własne ryzyko! Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.

Ford Mondeo MK3 test zegarów – procedura

  1. Wciskamy i trzymamy przycisk kasowania przebiegu dziennego.
  2. Przekręcamy kluczyk do pozycji II.
    Można także uruchomić silnik. Ważne, aby zrobić to za jednym przekręceniem kluczyka. W przypadku zimnego silnika diesla, należy najpierw zagrzać świece.
  3. Czekamy na pojawienie się komunikatu „TEST” na wyświetlaczu. Gdy się pojawi, puszczamy przycisk kasowania przebiegu.
  4. Od tej chwili każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie przenosiło do następnej pozycji w menu serwisowym.
  5. Aby wyjść z menu serwisowego przekręć kluczyk do pozycji 0 lub nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania przebiegu dziennego.

Ford Mondeo MK3 test zegarów – opis menu

  1. GAGE – Test wskazówek.
  2. 8888 – Test wszystkich segmentów wyświetlacza.
  3. bULb – Test wszystkich żarówek.
  4. r_22 – Wersja ROM’u licznika.
  5. E001 – Wersja pamięci NVM.
  6. dTC – Lista kodów DTC. Przy braku kodów widoczna wartość „NONE”.
  7. 000.0 – Prędkość w milach na godzinę.
  8. 000.0 – Prędkość w kilometrach na godzinę.
  9. ???? – Wartość nieopisana.
  10. 0000 – Prędkość obrotowa silnika w obrotach na minutę.
  11. 000.t – Wartość nieopisana.
  12. F.000 – Sygnał z czujnika poziomu paliwa.
  13. L.000 – Stabilne wskazanie poziomu paliwa.
  14. 000.F – Stabilne wskazanie poziomu paliwa w jednostce heksadecymalnej.
  15. 000.C – Temperatura głowicy.
  16. 000.C – Temperatura płynu chłodniczego w innym miejscu układu.
  17. b000 – Napięcie w obwodzie elektrycznym.
  18. Ab-L – Czujnik ABS. Ab-H informuje o nieprawidłowości.
  19. Eb-L – Czujnik EBD. Eb-H informuje o nieprawidłowości.
  20. IL-H – Moc podświetlania wyświetlacza. H – mocno, L – słabo.
  21. Cr-H – Wartość nieopisana.
  22. A-00 – Wartość nieopisana.
  23. B-09 – Wartość nieopisana.
  24. C-D1 – Wartość nieopisana.
  25. D-3B – Wartość nieopisana.
  26. 0000 – Wartość nieopisana.
  27. 1255 – Wartość nieopisana.
  28. 2016 – Wartość nieopisana.
  29. 3255 – Wartość nieopisana.
  30. 4000 – Wartość nieopisana.
  31. 5000 – Wartość nieopisana.
  32. 6000 – Wartość nieopisana.
  33. 7000 – Wartość nieopisana.
  34. P115 – Wartość nieopisana.
  35. P2FF – Wartość nieopisana.
  36. P3FF – Wartość nieopisana.
  37. P4FF – Wartość nieopisana.

Ford Mondeo MK3 test zegarów – kody błędów DTC

115A – Niski poziom paliwa – wymuszone ograniczenie mocy silnika 115B – Niski poziom paliwa – wymuszone wyłącznie silnika 9202 – Przerwanie obwodu elektrycznego układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa) 9204 – Zwarcie do masy układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa) 9317 – Za wysokie napięcie akumulatora (powyżej 16V) 9318 – Za niskie napięcie akumulatora (poniżej 10V) 9342 – Błąd komputera silnika 9342 – Przycisk kasowania dziennego przebiegu zablokowany 9342 – Przycisk SET komputera pokładowego zablokowany 9342 – Usterka pamięci trwałej A286 – Przycisk MODE zablokowany 9359 – Usterka obwodu rozruchu silnika A477 – Błąd konfiguracji sterownika (może mieć związek z fabryczną nawigacją) D262 – Błąd komunikacji CAN (brakujący komunikat) E196 – Błąd komunikacji CAN o obrotach silnika E197 – Błąd komunikacji CAN o prędkości pojazdu E198 – Błąd komunikacji CAN o poziomie paliwa E199 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze preparatu chłodzącego silnik E200 – Błąd komunikacji CAN o przebiegu pojazdu E201 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze otoczenia

Jeden komentarz do “Ford Mondeo MK3 Test zegarów i ukryte menu serwisowe

  • Witam,

    Czy pozycje 15 i 16 nie są czasami zamienione miejscami.
    Używam ostatnio często tego trybu. U mnie 15 to maks 107C, a 16 zawsze 144C. Nie wydaje mi się aby temeratura płynu naweet pod ciśnieniem, w zwykłym samochodzie miała aż taką wartość
    Czy ktoś wie, gdzie jest to inne miejsce układu (pozycja 16) ?

    Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Zbyszek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *