Tryb serwisowy zegarów pozwala na odczytanie niektórych parametrów silnika (m. in. temperaturę chłodziwa, głowicy, obroty, prędkość pojazdu) oraz kodów DTC, dzięki którym możemy w prosty i darmowy sposób zdiagnozować niektóre usterki pojazdu.
1. Potrzebne narzędzia
2. Ostrzeżenie!
Wchodząc do menu serwisowego kasuje się wskazanie licznika przebiegu dziennego.
Wykonujesz tą operację na własne ryzyko!
mr-fix.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.
3. Czy procedura jest możliwa?
brak przeciwwskazań
4. Procedura wejścia do menu
- Wciskamy i trzymamy przycisk kasowania przebiegu dziennego.
- Przekręcamy kluczyk do pozycji II.
Można także uruchomić silnik. Ważne, aby zrobić to za jednym przekręceniem kluczyka. W przypadku zimnego silnika diesla, należy najpierw zagrzać świece.
- Czekamy na pojawienie się komunikatu „TEST” na wyświetlaczu. Gdy się pojawi, puszczamy przycisk kasowania przebiegu.
- Od tej chwili każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie przenosiło do następnej pozycji w menu serwisowym.
- Aby wyjść z menu serwisowego przekręć kluczyk do pozycji 0.
5. Pozycje menu
- GAGE – Test wskazówek.
- 8888 – Test wszystkich segmentów wyświetlacza.
- bULb – Test wszystkich żarówek.
- PASS – Wersja ROM’u licznika.
- dAtE – Wersja pamięci NVM.
- dTC – Lista kodów DTC. Przy braku kodów widoczna wartość „NONE”.
- SPd E – Prędkość w milach na godzinę.
- SPd – Prędkość w kilometrach na godzinę.
- tACH – Prędkość obrotowa silnika w obrotach na minutę.
- FUEL – Sygnał z czujnika poziomu paliwa.
- EnGinE – Rodzaj silnika (diesel / benzyna)
- P / C – Temperatura płynu chłodniczego w innym miejscu układu.
- bAt – Napięcie w obwodzie elektrycznym.
- ILLU – Moc podświetlania wyświetlacza.
- LCD – Wartość nieopisana.
- Cr – Wartość nieopisana.
- IG – Wartość nieopisana.
- LS – Wartość nieopisana.
- GSt – Wartość nieopisana.
- rdo – Wartość nieopisana.
- rSt – Wartość nieopisana.
- FLI – Wartość nieopisana.
- GCd – Wartość nieopisana.
- HtL – Wartość nieopisana.
- PA – Wartość nieopisana.
- Pb – Wartość nieopisana.
- PC – Wartość nieopisana.
- Pd – Wartość nieopisana.
- PE0 – Wartość nieopisana.
- PE1 – Wartość nieopisana.
- PE2 – Wartość nieopisana.
- PE3 – Wartość nieopisana.
- PE4 – Wartość nieopisana.
- PE5 – Wartość nieopisana.
- PE6 – Wartość nieopisana.
- PE7 – Wartość nieopisana.
Kody DTC
115A – Niski poziom paliwa – wymuszone ograniczenie mocy silnika
115B – Niski poziom paliwa – wymuszone wyłącznie silnika
9202 – Przerwanie obwodu elektrycznego układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa)
9204 – Zwarcie do masy układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa)
9317 – Za wysokie napięcie akumulatora (powyżej 16V)
9318 – Za niskie napięcie akumulatora (poniżej 10V)
9342 – Błąd komputera silnika
9342 – Przycisk kasowania dziennego przebiegu zablokowany
9342 – Przycisk SET komputera pokładowego zablokowany
9342 – Usterka pamięci trwałej
A286 – Przycisk MODE zablokowany
9359 – Usterka obwodu rozruchu silnika
A477 – Błąd konfiguracji sterownika (może mieć związek z fabryczną nawigacją)
D262 – Błąd komunikacji CAN (brakujący komunikat)
E196 – Błąd komunikacji CAN o obrotach silnika
E197 – Błąd komunikacji CAN o prędkości pojazdu
E198 – Błąd komunikacji CAN o poziomie paliwa
E199 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze preparatu chłodzącego silnik
E200 – Błąd komunikacji CAN o przebiegu pojazdu
E201 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze otoczenia