Producent umożliwiło szybki sposób na sprawdzenie modułów samochodu na obecność kodów DTC Volvo. To ukryte menu pozwala np. dealerowi samochodowemu upewnić się bezpośrednio przed sprzedaniem samochodu, że jest z pojazdem wszystko w porządku, a użytkownik w trakcie podróży może sprawdzić który z modułów może powodować wyświetlenie komunikatu „wymagany serwis silnika”.
Ostrzeżenie!
Wykonujesz tę procedurę na własne ryzyko!
Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.
Sprawdzenie na obecność kodów DTC Volvo – procedura
Umieścić kluczyk w stacyjce w pozycji 0.
Przekręcić kluczyk do pozycji II.
Jak najszybciej naciśnij i przytrzymaj przycisk READ na manetce kierunkowskazów.
Dwukrotnie naciśnij włącznik tylnego światła przeciwmgielnego.
Puść przycisk READ.
Na wyświetlaczu nad zegarami powinien wyświetlić się komunikat o gotowości do testu.
Pomiędzy odczytami z modułów przechodzimy naciskając przycisk READ.
CHECKING oznacza, że moduł czeka na odpowiedź od sterownika. Brak odpowiedzi może być spowodowany jego awarią lub brakiem jego gotowości (prędkość transmisji zbyt wolna).
READY oznacza, że sterownik nie ma błędów w pamięci.
DTC SET oznacza, że dany sterownik ma w pamięci błędy.
Po dojściu do końca ukrytego menu, zostanie przywrócona normalna funkcjonalność wyświetlacza.
Rozwinięcia skrótów układów
BCM (Brake Control Module)
ECM (Engine Control Module)
SWM (Steering Wheel Module) – układ odpowiedzialny za kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy, tempomat oraz inne przyciski na kierownicy
EPS (Electrical Power Steering Module)
CEM (Central Electronic Module)
SRS (Supplemental Restraint System) – układ bezpieczeństwa biernego (poduszki, napinacze pasów, czujniki w klamrach i siedziskach)
AEM (Accesory Electronic Module) – układ odpowiedzialny za komunikację samochodu z dodatkowym wyposażeniem (np. nagrzewnicą postojową)
CCM (Climate Control Module) – układ sterowania ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją
DDM (Driver Door Module) – układ drzwi kierowcy (centralny zamek, sterowanie szybami oraz lusterkami)
DIM (Driver Information Module) – układ informowania kierowcy (zestaw wskaźników oraz wyświetlacz między zegarami)
ICM (Information Control Module)
PDM (Passenger Door Module) – układ drzwi pasażera (centralny zamek, szyba, lusterko)
PHM (Phone Module) – układ telefonu
TRM (Trailer Module) – układ przyczepy (oświetlenia)
super informacje dzieki
Jak z tego wyjść ?
Wyciągnij kluczyk.
filmik nie działa
Poprawiono.
Dzięki za zwrócenie uwagi.
Naprawdę pomocne. Dziękuję autorom.
A co jeżeli w moim Volvo to nie działa robię wszystko tak jak jest opisane i nic zero relacji
VolVo V 50 16 D wyskakuje komunikat serwis kontrola dstc co to jest