Dzięki tej procedurze możesz szybko wejść do trybu serwisowego. W Audi A3 8L oraz A4 B6 z systemem Climatronic ukryte menu pozwala odczytać napięcie akumulatora, cyfrową prędkość samochodu, obroty silnika, kody błędów klimatyzacji, odczyty z czujników temperatury oraz wiele więcej ciekawych wskazań. Dane te mogą okazać się bardzo pomocne przy diagnozowaniu usterki układu klimatyzacji.
Potrzebne elementy
Brak
Ostrzeżenie!
Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów związane z wejście w Climatronic ukryte menu.
Wykonujesz tę procedurę na własne ryzyko.
Procedura uruchomienia Audi Climatronic ukryte menu
Włącz system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II.
Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przyciski recyrkulacji oraz nawiewu na szybę przednią.
Po chwili pojawi się na wyścietlaczu Climatronic ukryte menu serwisowe.
Przyciskami ustawiania temperatury wybierz kanał.
Przyciskiem recyrkulacji powietrza wejdź do odczytywania wartości wybranego kanału.
Lista kanałów Audi Climatronic ukryte menu
1 – lista aktualnych błędów DTC
2 – odczyt czujnika temperatury w podsufitce (G 86)
3 – odczyt czujnika temperatury w zestawie wskaźników (G 56)
4 – odczyt czujnika temperatury we wlocie świeżego powietrza (G 89)
5 – odczyt czujnika temperatury zewnętrznej (G 17), przód pojazdu
6 – odczyt czujnika temperatury zewnętrznej
7 – odczyt czujnika temperatury na wylocie z dmuchawy (G 109)
8 – odczyt czujnika w miezsalniku powietrza (G 92)
9 – odczyt czujnika w mieszalniku powietrza
10 – zadane położenie klapy mieszalnika powietrza
11 – odczyt czujnika centralej klapy (G 112)
12 – zadane położenie centralnej klapy
13 – odczyt czujnika klapy nawiewu na nogi (G 114)
14 – zadane położenie klapy nawiewu na nogi
15 – odczyt czujnika klapy nawiewu (G 113)
16 – zadane położęnie klapy nawiewu
17 – prędkość pojazdu (km/h)
18 – napięcie dmuchawy powietrza
19 – zadane napięcie dmuchawy powietrza
20 – napięcie przy kompesorze klimatyzacji
21 – licznik ostrzeżeń o niskim napięciu
22 – stan wyłącznika wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji (F 118)
23 – licznik wyłącznika (F 118)
24 – cycles of the switches, absolute non-fluctuating
25 – odczyt z czujnika kick-down
26 – ostrzeżenie o temepraturze chłodziwa silnika
27 – obroty silnika
29 – obroty kompresora klimatyzacji
30 – wersja oprogramowania
32 – licznik błędów klapy mieszalnika powietrza
33 – licznik błędów klapy centralnej
34 – licznik błędów klapy nawiewu na nogi
35 – licznik błędów klapy powietrza
36 – skrane położenie klapy (G 92)
37 – skrane położenie klapy (G 92)
38 – skrane położenie klapy (G 112)
39 – skrane położenie klapy (G 112)
40 – skrane położenie klapy (G114)
41 – skrane położenie klapy (G114)
42 – skrane położenie klapy (G 113)
43 – skrane położenie klapy (G 113)
44 – licznik uruchomień pojazdu
45 – temperatura wewnątrz pojazdu, wartość uśredniona
46 – temperatura zewnętrza, wartość uśredniona
47 – temperatura zewnętrzna podana w stopniach celsiusza
48 – temperatura zewnętrzna
49 – licznik błędów odczytu prędkości pojazdu
50 – czas postoju (w minutach)
51 – temperatura chłodziwa silnika
52 – przyczyna wyłącznie kompresora klimatyzacji
54 – charakterystyka pracy systemu
55 – temperatura zewnętrza do podania na wyświetlaczu FIS/DIS między zegarami
56 – odczyt czujnika temperatury w podsufitce podany w stopniach celsiusza (G 86)
57 – odczyt czujnika temperatury w zestawie wskaźników podany w stopniach celsiusza (G 56)
58 – odczyt czujnika temperatury we wlocie świeżego powietrza podany w stopniach celsiusza (G 89)
59 – odczyt czujnika temperatury zewnętrznej podany w stopniach celsiusza (G 17), przód pojazdu
60 – odczyt czujnika temperatury na wylocie z dmuchawy w stopniach celsiusza (G 109)
61 – wersja oprogramowania
86 – test segmentów wyświetlacza
Kody DTC (diagnostic trouble codes) odczytane w Climatronic ukryte menu
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury w podsufitce, obwód stale przerwany
02.2 (G86) czujnik temperatury w podsufitce, obwód stale zwarty
02.3 (G86) czujnik temperatury w podsufitce, obwód sporadycznie przerwany
02.4 (G86) czujnik temperatury w podsufitce, obwód sporadycznie zwarty
03.1 (G56) czujnik temperatury w zestawie wskaźników, obwód stale przerwany
03.2 (G56) czujnik temperatury w zestawie wskaźników, obwód stale zwarty
03.3 (G56) czujnik temperatury w zestawie wskaźników, obwód sporadycznie przerwany
03.4 (G56) czujnik temperatury w zestawie wskaźników, obwód sporadycznie zwarty
04.1 (G89) czujnik temperatury na wlocie świeżego powietrza, obwód stale przerwany
04.2 (G89) czujnik temperatury na wlocie świeżego powietrza, obwód stale zwarty
04.3 (G89) czujnik temperatury na wlocie świeżego powietrza, obwód sporadycznie przerwany
04.4 (G89) czujnik temperatury na wlocie świeżego powietrza, obwód sporadycznie zwarty
05.1 (G17) czujnik temperatury zewnętrznej, przód, obwód stale przerwany
05.2 (G17) czujnik temperatury zewnętrznej, przód, obwód stale zwarty
05.3 (G17) czujnik temperatury zewnętrznej, przód, obwód sporadycznie przerwany
05.4 (G17) czujnik temperatury zewnętrznej, przód, obwód sporadycznie zwarty
06.1 (G110) czujnik cieczy chłodzącej, obwód stale przerwany
06.2 (G110) czujnik cieczy chłodzącej, obwód stale zwarty
06.3 (G110) czujnik cieczy chłodzącej, obwód sporadycznie przerwany
06.4 (G110) czujnik cieczy chłodzącej, obwód sporadycznie zwarty
07.1 (G109) czujnik temperatury na wylocie z dmuchawy, obwód stale przerwany
07.2 (G109) czujnik temperatury na wylocie z dmuchawy, obwód stale zwarty
07.3 (G109) czujnik temperatury na wylocie z dmuchawy, obwód sporadycznie przerwany
07.4 (G109) czujnik temperatury na wylocie z dmuchawy, obwód sporadycznie zwarty
08.1 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, obwód stale przerwany
08.2 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, obwód stale zwarty
08.3 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, obwód sporadycznie przerwany
08.4 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, obwód sporadycznie zwarty
08.5 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, stale zblokowany
08.6 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, błąd działania
08.7 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, sporadycznie zablokowany
11.1 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, obwód stale przerwany
11.2 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, obwód stale zwarty
11.3 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, obwód sporadycznie przerwany
11.4 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, obwód sporadycznie zwarty
11.5 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, stale zblokowany
11.6 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, błąd działania
11.7 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, sporadycznie zablokowany
13.1 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, obwód stale przerwany
13.2 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, obwód stale zwarty
13.3 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, obwód sporadycznie przerwany
13.4 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, obwód sporadycznie zwarty
13.5 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, stale zblokowany
13.6 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, błąd działania
13.7 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, sporadycznie zablokowany
15.1 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, obwód stale przerwany
15.2 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, obwód stale zwarty
15.3 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, obwód sporadycznie przerwany
15.4 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, obwód sporadycznie zwarty
15.5 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, stale zblokowany
15.6 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, błąd działania
15.7 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, sporadycznie zablokowany
17.0 błąd czujnika prędkości pojazdu
18.1 błędne napięcie na silniku dmuchawy powietrza, błąd stały
18.3 błędne napięcie na silniku dmuchawy powietrza, błąd sporadyczny
20.1 błędne napięcie przy kompresorze klimatyzacji – błąd stały
20.3 błędne napięcie przy kompresorze klimatyzacji – błąd sporadyczny
22.1 (F118) wyłącznik wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji, obwód przerwany, błąd stały
22.3 (F118) wyłącznik wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji, obwód przerwany, błąd sporadyczny
22.5 (F118) wyłącznik wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji
29.1 uślizg paska klinowego, błąd stały, „soft”
29.2 uślizg paska klinowego, błąd stały, „hard”
29.3 uślizg paska klinowego, błąd sporadyczny, „soft”
29.4 uślizg paska klinowego, błąd sporadyczny, „hard”
Witam,
jest możliwość zapamiętania ostatniego wyświetlanego kanału ? Grzeje mi się silnik i często obserwuje kanał 49, jednak wyklikanie procedury i odpowiedniego kanału przy każdym odpaleniu auta jest dosyć uciążliwe.
pozdrawiam
Przycisk recyrkulacji i strzałka nawiewu na szybę nie uruchamia tego…A4 b6 2004rok,nie wiem może coś robię nie tak,przekrecam kluczyk bez odpalania wciskam oba przyciski, i nic
Opisy brakujących funkcji są tu:
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
Witam,
jest możliwość zapamiętania ostatniego wyświetlanego kanału ? Grzeje mi się silnik i często obserwuje kanał 49, jednak wyklikanie procedury i odpowiedniego kanału przy każdym odpaleniu auta jest dosyć uciążliwe.
pozdrawiam
Witam, auto z 2002 roku i niestety podany sposób na uruchomienie menu serwisowego nie działa 🙁
Przycisk recyrkulacji i strzałka nawiewu na szybę nie uruchamia tego…A4 b6 2004rok,nie wiem może coś robię nie tak,przekrecam kluczyk bez odpalania wciskam oba przyciski, i nic