8L (1996-2003), A2, A3/S3, A4/S4, Audi, B5 (1995-2001)

Climatronic ukryte menu w Audi A2, A3 8L, A4 B6

Dzięki tej procedurze możesz szybko wejść do trybu serwisowego. W Audi A3 8L oraz A4 B6 z systemem Climatronic ukryte menu pozwala odczytać napięcie akumulatora, cyfrową prędkość samochodu, obroty silnika, kody błędów klimatyzacji, odczyty z czujników temperatury oraz wiele więcej ciekawych wskazań. Dane te mogą okazać się bardzo pomocne przy diagnozowaniu usterki układu klimatyzacji.

Potrzebne elementy

  • Brak

Ostrzeżenie!

Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów związane z wejście w Climatronic ukryte menu.
Wykonujesz tę procedurę na własne ryzyko.

Procedura uruchomienia Audi Climatronic ukryte menu

  1. Włącz system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II.
  2. Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przyciski recyrkulacji oraz nawiewu na szybę przednią.
  3. Po chwili pojawi się na wyścietlaczu Climatronic ukryte menu serwisowe.
  4. Przyciskami ustawiania temperatury wybierz kanał.
  5. Przyciskiem recyrkulacji powietrza wejdź do odczytywania wartości wybranego kanału.

Lista kanałów Audi Climatronic ukryte menu

  • 1 – lista aktualnych błędów DTC
  • 2 – odczyt czujnika temperatury w podsufitce (G 86)
  • 3 – odczyt czujnika temperatury w zestawie wskaźników (G 56)
  • 4 – odczyt czujnika temperatury we wlocie świeżego powietrza (G 89)
  • 5 – odczyt czujnika temperatury zewnętrznej (G 17), przód pojazdu
  • 6 – odczyt czujnika temperatury zewnętrznej
  • 7 – odczyt czujnika temperatury na wylocie z dmuchawy (G 109)
  • 8 – odczyt czujnika w miezsalniku powietrza (G 92)
  • 9 – odczyt czujnika w mieszalniku powietrza
  • 10 – zadane położenie klapy mieszalnika powietrza
  • 11 – odczyt czujnika centralej klapy (G 112)
  • 12 – zadane położenie centralnej klapy
  • 13 – odczyt czujnika klapy nawiewu na nogi (G 114)
  • 14 – zadane położenie klapy nawiewu na nogi
  • 15 – odczyt czujnika klapy nawiewu (G 113)
  • 16 – zadane położęnie klapy nawiewu
  • 17 – prędkość pojazdu (km/h)
  • 18 – napięcie dmuchawy powietrza
  • 19 – zadane napięcie dmuchawy powietrza
  • 20 – napięcie przy kompesorze klimatyzacji
  • 21 – licznik ostrzeżeń o niskim napięciu
  • 22 – stan wyłącznika wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji (F 118)
  • 23 – licznik wyłącznika (F 118)
  • 24 – cycles of the switches, absolute non-fluctuating
  • 25 – odczyt z czujnika kick-down
  • 26 – ostrzeżenie o temepraturze chłodziwa silnika
  • 27 – obroty silnika
  • 29 – obroty kompresora klimatyzacji
  • 30 – wersja oprogramowania
  • 32 – licznik błędów klapy mieszalnika powietrza
  • 33 – licznik błędów klapy centralnej
  • 34 – licznik błędów klapy nawiewu na nogi
  • 35 – licznik błędów klapy powietrza
  • 36 – skrane położenie klapy (G 92)
  • 37 – skrane położenie klapy (G 92)
  • 38 – skrane położenie klapy (G 112)
  • 39 – skrane położenie klapy (G 112)
  • 40 – skrane położenie klapy (G114)
  • 41 – skrane położenie klapy (G114)
  • 42 – skrane położenie klapy (G 113)
  • 43 – skrane położenie klapy (G 113)
  • 44 – licznik uruchomień pojazdu
  • 45 – temperatura wewnątrz pojazdu, wartość uśredniona
  • 46 – temperatura zewnętrza, wartość uśredniona
  • 47 – temperatura zewnętrzna podana w stopniach celsiusza
  • 48 – temperatura zewnętrzna
  • 49 – licznik błędów odczytu prędkości pojazdu
  • 50 – czas postoju (w minutach)
  • 51 – temperatura chłodziwa silnika
  • 52 – przyczyna wyłącznie kompresora klimatyzacji
  • 54 – charakterystyka pracy systemu
  • 55 – temperatura zewnętrza do podania na wyświetlaczu FIS/DIS między zegarami
  • 56 – odczyt czujnika temperatury w podsufitce podany w stopniach celsiusza (G 86)
  • 57 – odczyt czujnika temperatury w zestawie wskaźników podany w stopniach celsiusza (G 56)
  • 58 – odczyt czujnika temperatury we wlocie świeżego powietrza podany w stopniach celsiusza (G 89)
  • 59 – odczyt czujnika temperatury zewnętrznej podany w stopniach celsiusza (G 17), przód pojazdu
  • 60 – odczyt czujnika temperatury na wylocie z dmuchawy w stopniach celsiusza (G 109)
  • 61 – wersja oprogramowania
  • 86 – test segmentów wyświetlacza

Kody DTC (diagnostic trouble codes) odczytane w Climatronic ukryte menu

00.0 brak błędów 02.1 (G86) czujnik temperatury w podsufitce, obwód stale przerwany 02.2 (G86) czujnik temperatury w podsufitce, obwód stale zwarty 02.3 (G86) czujnik temperatury w podsufitce, obwód sporadycznie przerwany 02.4 (G86) czujnik temperatury w podsufitce, obwód sporadycznie zwarty 03.1 (G56) czujnik temperatury w zestawie wskaźników, obwód stale przerwany 03.2 (G56) czujnik temperatury w zestawie wskaźników, obwód stale zwarty 03.3 (G56) czujnik temperatury w zestawie wskaźników, obwód sporadycznie przerwany 03.4 (G56) czujnik temperatury w zestawie wskaźników, obwód sporadycznie zwarty 04.1 (G89) czujnik temperatury na wlocie świeżego powietrza, obwód stale przerwany 04.2 (G89) czujnik temperatury na wlocie świeżego powietrza, obwód stale zwarty 04.3 (G89) czujnik temperatury na wlocie świeżego powietrza, obwód sporadycznie przerwany 04.4 (G89) czujnik temperatury na wlocie świeżego powietrza, obwód sporadycznie zwarty 05.1 (G17) czujnik temperatury zewnętrznej, przód, obwód stale przerwany 05.2 (G17) czujnik temperatury zewnętrznej, przód, obwód stale zwarty 05.3 (G17) czujnik temperatury zewnętrznej, przód, obwód sporadycznie przerwany 05.4 (G17) czujnik temperatury zewnętrznej, przód, obwód sporadycznie zwarty 06.1 (G110) czujnik cieczy chłodzącej, obwód stale przerwany 06.2 (G110) czujnik cieczy chłodzącej, obwód stale zwarty 06.3 (G110) czujnik cieczy chłodzącej, obwód sporadycznie przerwany 06.4 (G110) czujnik cieczy chłodzącej, obwód sporadycznie zwarty 07.1 (G109) czujnik temperatury na wylocie z dmuchawy, obwód stale przerwany 07.2 (G109) czujnik temperatury na wylocie z dmuchawy, obwód stale zwarty 07.3 (G109) czujnik temperatury na wylocie z dmuchawy, obwód sporadycznie przerwany 07.4 (G109) czujnik temperatury na wylocie z dmuchawy, obwód sporadycznie zwarty 08.1 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, obwód stale przerwany 08.2 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, obwód stale zwarty 08.3 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, obwód sporadycznie przerwany 08.4 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, obwód sporadycznie zwarty 08.5 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, stale zblokowany 08.6 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, błąd działania 08.7 (G92) czujnik położenia klapy mieszalnika, sporadycznie zablokowany 11.1 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, obwód stale przerwany 11.2 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, obwód stale zwarty 11.3 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, obwód sporadycznie przerwany 11.4 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, obwód sporadycznie zwarty 11.5 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, stale zblokowany 11.6 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, błąd działania 11.7 (G112) czujnik położenia centralnej klapy, sporadycznie zablokowany 13.1 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, obwód stale przerwany 13.2 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, obwód stale zwarty 13.3 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, obwód sporadycznie przerwany 13.4 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, obwód sporadycznie zwarty 13.5 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, stale zblokowany 13.6 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, błąd działania 13.7 (G114) czujnik położenia klapy nawiewu na nogi, sporadycznie zablokowany 15.1 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, obwód stale przerwany 15.2 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, obwód stale zwarty 15.3 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, obwód sporadycznie przerwany 15.4 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, obwód sporadycznie zwarty 15.5 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, stale zblokowany 15.6 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, błąd działania 15.7 (G113) czujnik położenia klapy nawiewu, sporadycznie zablokowany 17.0 błąd czujnika prędkości pojazdu 18.1 błędne napięcie na silniku dmuchawy powietrza, błąd stały 18.3 błędne napięcie na silniku dmuchawy powietrza, błąd sporadyczny 20.1 błędne napięcie przy kompresorze klimatyzacji – błąd stały 20.3 błędne napięcie przy kompresorze klimatyzacji – błąd sporadyczny 22.1 (F118) wyłącznik wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji, obwód przerwany, błąd stały 22.3 (F118) wyłącznik wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji, obwód przerwany, błąd sporadyczny 22.5 (F118) wyłącznik wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji 29.1 uślizg paska klinowego, błąd stały, „soft” 29.2 uślizg paska klinowego, błąd stały, „hard” 29.3 uślizg paska klinowego, błąd sporadyczny, „soft” 29.4 uślizg paska klinowego, błąd sporadyczny, „hard”

2 komentarze do “Climatronic ukryte menu w Audi A2, A3 8L, A4 B6

  • Witam,
    jest możliwość zapamiętania ostatniego wyświetlanego kanału ? Grzeje mi się silnik i często obserwuje kanał 49, jednak wyklikanie procedury i odpowiedniego kanału przy każdym odpaleniu auta jest dosyć uciążliwe.
    pozdrawiam

  • Witam, auto z 2002 roku i niestety podany sposób na uruchomienie menu serwisowego nie działa 🙁

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *