A3/S3

Audi laptimer, doładowanie oraz temp. oleju aktywacja

8J (2006-2014), 8V (2012-), A3/S3, A4/S4, A5/S5, A6/S6/RS6, A7, A8/S8, Audi, B8 (2007-), C6 (2004-2011), C7 (2011-), D4 (2010-), Q3, Q5, Q7, TT

Audi laptimer, doładowanie turbo i temperaturę oleju można wyświetlać na wyświetlaczu DIS/FIS. Aktywuj tę funkcję przy pomocy VCDS, VAG-COM lub innego interface’u diagnostycznego, kontroluj parametry silnika w czasie jazdy i ciesz się rozwiązaniami znanymi w samochodach wyścigowych.

Czytaj dalej…

Gdzie są bezpieczniki Audi A3 8L

8L (1996-2003), A3/S3, Audi

Bezpieczniki Audi A3 8L zostały umieszczone w dwóch lokalizacjach. Aby dostać się do bezpieczników w kabinie należy zdemontować jeden plastikowy panel deski rozdzielczej, drugie znajdują się pod maską.

Znalezienie i sprawdzenie przepalonych bezpieczników to pierwszy krok przy diagnostyce błędnie działających układów elektrycznych i elektronicznych w samochodach.

Czytaj dalej…

Climatronic ukryte menu w Audi A2, A3 8L, A4 B6

8L (1996-2003), A2, A3/S3, A4/S4, Audi, B5 (1995-2001)

Dzięki tej procedurze możesz szybko wejść do trybu serwisowego. W Audi A3 8L oraz A4 B6 z systemem Climatronic ukryte menu pozwala odczytać napięcie akumulatora, cyfrową prędkość samochodu, obroty silnika, kody błędów klimatyzacji, odczyty z czujników temperatury oraz wiele więcej ciekawych wskazań. Dane te mogą okazać się bardzo pomocne przy diagnozowaniu usterki układu klimatyzacji.

Czytaj dalej…

Audi RNS-E aktywacja AUX-IN

8J (2006-2014), 8L (1996-2003), 8N (1998-2006), 8P (2003-2013), A2, A3/S3, A4/S4, A6/S6/RS6, A8/S8, Audi, B6 (2000-2004), B7 (2004-2007), C5 (1997-2004), D2 (1994-2002), Exeo, Gallardo, Lamborghini, R8, Seat, TT

W Audi RNS-E aktywacja AUX-IN pozwala na wyprowadzenia okablowania dla zewnętrznego źródła dźwięku. Dzięki podpięciu się pod trzy piny i szybkiemu przekodowaniu systemu, możemy podłączyć pod fabryczny system audio dowolny sprzęt audio (odtwarzacz MP3, telefon komórkowy, przenośny odtwarzacz dvd, notebook’a itp.).

Czytaj dalej…

Ukryte menu serwisowe RNS-D Navigation Plus

8L (1996-2003), A2, A3/S3, A4/S4, A6/S6/RS6, A8/S8, Audi, B5 (1995-2001), B6 (2000-2004), C4 (1994-1997), C5 (1997-2004), D2 (1994-2002)

Dzięki wejściu w ukryte menu serwisowe RNS-D montowanego w Audi, w łatwy sposób mamy dostęp do takich informacji jak siła sygnału stacji FM, kodowanie rozszerzeń modułu, wersja oprogramowania oraz sprzętu. Dane te okazują się przydatne w trakcie diagnostyki wadliwie działającego systemu audio, nawigacji GPS czy tunera TV. Często wejście w ukryte menu RNS-D pozwala na odblokowanie zawieszonej anteny GPS.

Czytaj dalej…

Ukryte menu RNS-E (engineering mode)

8J (2006-2014), 8L (1996-2003), 8N (1998-2006), 8P (2003-2013), A2, A3/S3, A4/S4, A6/S6/RS6, A8/S8, Audi, B6 (2000-2004), B7 (2004-2007), C5 (1997-2004), D2 (1994-2002), Exeo, Gallardo, Lamborghini, R8, Seat, TT

Dzięki wejściu w ukryte menu RNS-E, w łatwy sposób mamy dostęp do takich informacji jak VIN, położenie GPS, prędkość pojazdu, wersja oprogramowania czy odczyt informacji z żyroskopu. Wszystkie te informacje mogą okazać się przydatne przy diagnostyce nieprawidłowo działającego systemy audio lub nawigacji GPS.

Czytaj dalej…

RNS-E aktualizacja oprogramowania do wersji 0650

8J (2006-2014), 8L (1996-2003), 8N (1998-2006), 8P (2003-2013), A2, A3/S3, A4/S4, A6/S6/RS6, A8/S8, Audi, B6 (2000-2004), B7 (2004-2007), C5 (1997-2004), D2 (1994-2002), Exeo, Gallardo, Lamborghini, R8, Seat, TT

Jeżeli sprzęt sprawia problemy, jego praca jest niestabilna, to warto sprawdzić czy da się to rozwiązać za pomocą aktualizacji firmware. W systemie RNS-E aktualizacja oprogramowania wnosi również nową funkcjonalność, jak np. pokazywanie wysokości nad poziomem morza w trybie nawigacji.

Czytaj dalej…

Audi VW kodowanie pilota (Passat Golf A3 A4 A6)

8L (1996-2003), A3/S3, A4/S4, A6/S6/RS6, Audi, B5 (1996-2005), B6 (2000-2004), Bora / Jetta, C5 (1997-2004), Golf, IV (1997-2006), IV (1998-2005), Passat, Volkswagen

W niektórych samochodach marki Audi VW kodowanie pilota można wykonać samemu odpowiednią procedurą. Jeżeli jeden z pilotów stracił kodowanie np. przy wymianie baterii lub został dokupiony nowy, dodatkowy pilot, to jego przyuczenie (synchronizacja) nie musi odbywać się w serwisie. Procedurę można wykonać samemu, za darmo, w ciągu kilku minut, bez użycia komputera diagnostycznego.

Czytaj dalej…

MMI 2G, 3G, 3G+, RMC? – Rodzaje systemów nawigacji Audi

8J (2006-2014), 8L (1996-2003), 8N (1998-2006), 8P (2003-2013), 8V (2012-), A1, A2, A3/S3, A4/S4, A5/S5, A6/S6/RS6, A7, A8/S8, Audi, B5 (1995-2001), B6 (2000-2004), B7 (2004-2007), B8 (2007-), C4 (1994-1997), C5 (1997-2004), C6 (2004-2011), C7 (2011-), D2 (1994-2002), D3 (2002-2009), D4 (2010-), Q3, Q5, Q7, R8, TT

Różne rodzaje systemów nawigacji Audi występowały w zależności od modelu, rocznika i wyposażenia samochodu. Większość z tych systemów pokazuje ekran początkowy z nazwą „Audi Multi Media Interface”, do tego mają bardzo podobny wygląd menu. Przez to bardzo często uznaje się je za jeden i ten sam system.

Czytaj dalej…