W BMW F01 F02 ukryte menu pozawala na wgląd w informację diagnostyczne samochodu. Bez użycia komputera diagnostycznego możesz odczytać kodów błędów, podejrzeć dane z czujników, sprawdzić napięcia akumulatora, temperatury oleju i chłodziwa, przeprowadzić testu zegarów i powiadomień dźwiękowych, a także dostosować korektę wskazania średniego zużycia paliwa. Dostęp do trybu serwisowego zegarów może okazać się przydatny w przypadku wystąpienia usterki pojazdu bez możliwości podpięcia pod komputer diagnostyczny.
Ostrzeżenie!
Przeprowadzenie tej modyfikacji w niewłaściwy sposób może spowodować trwałe uszkodzenie samochodu, a nawet jego unieruchomienie.
Wykonujesz tę procedurę na własne ryzyko!
Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.
BMW F01 F02 ukryte menu – procedura wejścia
- Włącz zapłon.
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk kasowania przebiegu dziennego.
- Gdy na wyświetlaczu pojawi się „Main menu” puść przycisk.
- Krótkimi naciśnięciami przewijaj listy. Długim naciśnięciem potwierdzaj wybór.
- Wybierz pozycję „Identification”.
- Przewiń listę do pozycji VIN.
- Zsumuj ostatnich 5 cyfr z pozycji VIN. W przypadku cyfr 9, 9, 0, 5, 4 sumą będzie 27.
- Przytrzymaj przycisk, aby wrócić do „Main menu”.
- Wybierz opcję „Unlock”.
- Wprowadź sumę 5 ostatnich cyfr z numeru VIN i potwierdź przez przytrzymanie przycisku.
- Teraz menu ma odblokowane wszystkie testy.
BMW F01 F02 ukryte menu – opis
- Indentification – podstawowe informacje o systemie
- Conv. index – prawdopodobnie ilość impulsów z koła na jeden kilometr
- Hardware – ???
- BTLD – ???
- SWFL1 – ???
- SWFL2 – ???
- SWFL3 – ???
- SWFL4 – ???
- SWFL5 – ???
- SWFL6 – ???
- CAFD – ???
- HWT 1 – ???
- HWT 2 – ???
- VIN – końcówka numeru VIN pojazdu
- HW Index – oznaczenie wersji sprzętu
- Manufact. – data produkcji
- Company – odznaczenie podwykonawcy
- StdCore – wersja oprogramowania
- System test – test wskazówek, kontrolek i wyświetlacza
- Test end – wyjście z ukrytego menu diagnostycznego
- Unlock – odblokowanie dodatkowych funkcji
- Consumption – spalanie
- Consumption dist. – średnie spalanie na 100km
- Consumption time – średnie spalanie na godzinę
- Range – zasięg
- Range consumpt. – średnie spalanie przyjęte do obliczenia zasięgu
- Range – szacowany zasięg
- Tank – poziom paliwa
- Tank, left – odczyt z lewego czujnika poziomu paliwa
- Tank, right – odczyt z prawego czujnika poziomu paliwa
- Tank, left – szacowana ilość paliwa w lewej komorze baku
- Tank, right – szacowana ilość paliwa w prawej komorze baku
- Tank, total – szacowana całkowita ilosć paliwa
- Display value – ilość paliwa do wyświetlenia na zegarach
- Tank phase – ???
- Temperature – czujniki temperatury
- O. temp. sensor – ???
- O. temp. raw data – ???
- Coolant temp. – temperatura chłodziwa
- Oil temp. – temperatura oleju
- BC-0 – komputer pokładowy
- Litre counter – licznik spalonego paliwa
- Time counter – licznik czasu
- Distance counter – licznik dystansu
- Speedo/rev. – prędkościomierz i obrotomierz
- v CAN – prędkość odczytana ze sterownika silnika
- v pointer – prędkość pokazywana na wskaźniku
- Cruise control – prędkość zadana do tempomatu
- Rev. counter – obrotomierz
- System voltage – napięcie akumulatora
- Acoustics – test powiadomień dźwiękowych
- Error codes
- No. – numer porządkowy
- DTC – kod błędu
- Env1[km] – prawdopodobnie przebieg od wystąpienia
- Env2[s] – prawdopodobnie czas od wystąpienia
- Active – czy błąd nadal jest aktywny
- Dimming LCD – informacje o wyświetlaczu LCD
- LCD temp. sensor – dane z czujnika temperatury
- LCD temperature – szacowana temperatura wyświetlacza
- Light sensor – dane z czujnika jasności otoczenia
- LCD luminance – jasność podświetlania
- Dimming PWM – informacje o podświetlaniu deski rozdzielczej
- Dimming wheel – odczyt z pokrętła regulacji podświetlania
- Display – ???
- Scales/pt. orange – ???
- Underfloor pointer – ???
- Status lights – ???
- Status lights blue – ???
- CBS – wezwanie do inspekcji serwisowej
- km/year short-term
- Service call status – stan wezwania do inspekcji serwisowej
- Limit time – maksymalny czas do wezwania
- Limit distance – maksymalna odległość do wezwania
- Check – komunikaty ostrzeżeń
- No. – numer porządkowy
- CC-ID – numer komunikatu
- km – przebieg wyświetlenia ostrzeżenia
- ACtive – stan aktywności komunikatu
- Correct. factor – korekta wskazania średniego zużycia paliwa
- Software reset – przywrócenie ustawień fabrycznych
bardzo dobry poradnik! jak zwykle 🙂
Super artykuł. Bardzo wiele przydatnych informacji.
Jak zwykle klasa sama w sobie – wiele potrzebnych, a zarazem przydatnych informacji! 🙂
Bardzo dobry poradnik z opisem ukrytego menu w BMW, każdy spokojnie sobie z tym poradzi 🙂
Robię jak w opisie, i po wpisaniu sumy cyfr i przytrzymaniu przycisku w celu zatwierdzenia dodatkowe funkcje nie chcą się odblokować, z powrotem wskakuje mi w pozycje unlock. o co chodzi?