Focus, Ford, MK1 (1998-2004)

Ford Focus MK1 tryb serwisowy zegarów

W Ford Focus MK1 tryb serwisowy zegarów pozwala na odczytanie niektórych parametrów silnika (m.in. temperaturę chłodziwa, głowicy, obroty silnika, prędkość w km/h oraz mph) oraz kodów DTC, dzięki którym możemy w prosty i darmowy sposób zdiagnozować niektóre problemy mechaniczne pojazdu.

Ostrzeżenie!

Uruchamiając Ford Focus MK1 tryb serwisowy zostanie skasowane wskazanie licznika przebiegu dziennego.
Wykonujesz tą operację na własne ryzyko!
mr-fix.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.

Procedura wejścia do Ford Focus MK1 tryb serwisowy

  1. Wciskamy i trzymamy przycisk kasowania przebiegu dziennego.
  2. Przekręcamy kluczyk do pozycji II.
    Można także uruchomić silnik. Ważne, aby zrobić to za jednym przekręceniem kluczyka. W przypadku zimnego silnika diesla, należy najpierw zagrzać świece.
  3. Czekamy na pojawienie się komunikatu „TEST” na wyświetlaczu. Gdy się pojawi, puszczamy przycisk kasowania przebiegu.
  4. Od tej chwili każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie przenosiło do następnej pozycji w menu serwisowym.
  5. Aby wyjść z menu serwisowego przekręć kluczyk do pozycji 0.

Stare nagranie – Ford Focus MK1 tryb serwisowy

Ford Focus MK1 tryb serwisowy – pozycje menu

  1. GAGE – Test wskazówek.
  2. 8888 – Test wszystkich segmentów wyświetlacza.
  3. bULb – Test wszystkich żarówek.
  4. r_22 – Wersja ROM’u licznika.
  5. E001 – Wersja pamięci NVM.
  6. dTC – Lista kodów DTC. Przy braku kodów widoczna wartość „NONE”.
  7. 000.0 – Prędkość w milach na godzinę.
  8. 000.0 – Prędkość w kilometrach na godzinę.
  9. ???? – Wartość nieopisana.
  10. 0000 – Prędkość obrotowa silnika w obrotach na minutę.
  11. 000.t – Wartość nieopisana.
  12. F.000 – Sygnał z czujnika poziomu paliwa.
  13. L.000 – Stabilne wskazanie poziomu paliwa.
  14. 000.F – Stabilne wskazanie poziomu paliwa w jednostce heksadecymalnej.
  15. 000.C – Temperatura głowicy.
  16. 000.C – Temperatura płynu chłodniczego w innym miejscu układu.
  17. b000 – Napięcie w obwodzie elektrycznym.
  18. Ab-L – Czujnik ABS. Ab-H informuje o nieprawidłowości.
  19. Eb-L – Czujnik EBD. Eb-H informuje o nieprawidłowości.
  20. IL-H – Moc podświetlania wyświetlacza. H – mocno, L – słabo.
  21. Cr-H – Wartość nieopisana.
  22. A-00 – Wartość nieopisana.
  23. B-09 – Wartość nieopisana.
  24. C-D1 – Wartość nieopisana.
  25. D-3B – Wartość nieopisana.
  26. 0000 – Wartość nieopisana.
  27. 1255 – Wartość nieopisana.
  28. 2016 – Wartość nieopisana.
  29. 3255 – Wartość nieopisana.
  30. 4000 – Wartość nieopisana.
  31. 5000 – Wartość nieopisana.
  32. 6000 – Wartość nieopisana.
  33. 7000 – Wartość nieopisana.
  34. P115 – Wartość nieopisana.
  35. P2FF – Wartość nieopisana.
  36. P3FF – Wartość nieopisana.
  37. P4FF – Wartość nieopisana.

Ford Focus MK1 tryb serwisowy – kody DTC

115A – Niski poziom paliwa – wymuszone ograniczenie mocy silnika.
115B – Niski poziom paliwa – wymuszone wyłącznie silnika.
9202 – Przerwanie obwodu elektrycznego układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa).
9204 – Zwarcie do masy układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa).
9317 – Za wysokie napięcie akumulatora (powyżej 16V).
9318 – Za niskie napięcie akumulatora (poniżej 10V).
9342 – Błąd komputera silnika.
9342 – Przycisk kasowania dziennego przebiegu zablokowany.
9342 – Przycisk SET komputera pokładowego zablokowany.
9342 – Usterka pamięci trwałej.
A286 – Przycisk MODE zablokowany.
9359 – Usterka obwodu rozruchu silnika.
A477 – Błąd konfiguracji sterownika (może mieć związek z fabryczną nawigacją).
D262 – Błąd komunikacji CAN (brakujący komunikat).
E196 – Błąd komunikacji CAN o obrotach silnika.
E197 – Błąd komunikacji CAN o prędkości pojazdu.
E198 – Błąd komunikacji CAN o poziomie paliwa.
E199 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze preparatu chłodzącego silnik.
E200 – Błąd komunikacji CAN o przebiegu pojazdu.
E201 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze otoczenia.