Focus, Ford, MK1 (1998-2004)

Ford Focus MK1 tryb serwisowy zegarów

W Ford Focus MK1 tryb serwisowy zegarów pozwala na odczytanie niektórych parametrów silnika (m.in. temperaturę chłodziwa, głowicy, obroty silnika, prędkość w km/h oraz mph) oraz kodów DTC, dzięki którym możemy w prosty i darmowy sposób zdiagnozować niektóre problemy mechaniczne pojazdu.

Ostrzeżenie!

Uruchamiając Ford Focus MK1 tryb serwisowy zostanie skasowane wskazanie licznika przebiegu dziennego.
Wykonujesz tą operację na własne ryzyko!
mr-fix.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia samochodu i jego elementów.

Procedura wejścia do Ford Focus MK1 tryb serwisowy

  1. Wciskamy i trzymamy przycisk kasowania przebiegu dziennego.
  2. Przekręcamy kluczyk do pozycji II.
    Można także uruchomić silnik. Ważne, aby zrobić to za jednym przekręceniem kluczyka. W przypadku zimnego silnika diesla, należy najpierw zagrzać świece.
  3. Czekamy na pojawienie się komunikatu „TEST” na wyświetlaczu. Gdy się pojawi, puszczamy przycisk kasowania przebiegu.
  4. Od tej chwili każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie przenosiło do następnej pozycji w menu serwisowym.
  5. Aby wyjść z menu serwisowego przekręć kluczyk do pozycji 0.

Stare nagranie – Ford Focus MK1 tryb serwisowy

Ford Focus MK1 tryb serwisowy – pozycje menu

  1. GAGE – Test wskazówek.
  2. 8888 – Test wszystkich segmentów wyświetlacza.
  3. bULb – Test wszystkich żarówek.
  4. r_22 – Wersja ROM’u licznika.
  5. E001 – Wersja pamięci NVM.
  6. dTC – Lista kodów DTC. Przy braku kodów widoczna wartość „NONE”.
  7. 000.0 – Prędkość w milach na godzinę.
  8. 000.0 – Prędkość w kilometrach na godzinę.
  9. ???? – Wartość nieopisana.
  10. 0000 – Prędkość obrotowa silnika w obrotach na minutę.
  11. 000.t – Wartość nieopisana.
  12. F.000 – Sygnał z czujnika poziomu paliwa.
  13. L.000 – Stabilne wskazanie poziomu paliwa.
  14. 000.F – Stabilne wskazanie poziomu paliwa w jednostce heksadecymalnej.
  15. 000.C – Temperatura głowicy.
  16. 000.C – Temperatura płynu chłodniczego w innym miejscu układu.
  17. b000 – Napięcie w obwodzie elektrycznym.
  18. Ab-L – Czujnik ABS. Ab-H informuje o nieprawidłowości.
  19. Eb-L – Czujnik EBD. Eb-H informuje o nieprawidłowości.
  20. IL-H – Moc podświetlania wyświetlacza. H – mocno, L – słabo.
  21. Cr-H – Wartość nieopisana.
  22. A-00 – Wartość nieopisana.
  23. B-09 – Wartość nieopisana.
  24. C-D1 – Wartość nieopisana.
  25. D-3B – Wartość nieopisana.
  26. 0000 – Wartość nieopisana.
  27. 1255 – Wartość nieopisana.
  28. 2016 – Wartość nieopisana.
  29. 3255 – Wartość nieopisana.
  30. 4000 – Wartość nieopisana.
  31. 5000 – Wartość nieopisana.
  32. 6000 – Wartość nieopisana.
  33. 7000 – Wartość nieopisana.
  34. P115 – Wartość nieopisana.
  35. P2FF – Wartość nieopisana.
  36. P3FF – Wartość nieopisana.
  37. P4FF – Wartość nieopisana.

Ford Focus MK1 tryb serwisowy – kody DTC

115A – Niski poziom paliwa – wymuszone ograniczenie mocy silnika.
115B – Niski poziom paliwa – wymuszone wyłącznie silnika.
9202 – Przerwanie obwodu elektrycznego układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa).
9204 – Zwarcie do masy układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa).
9317 – Za wysokie napięcie akumulatora (powyżej 16V).
9318 – Za niskie napięcie akumulatora (poniżej 10V).
9342 – Błąd komputera silnika.
9342 – Przycisk kasowania dziennego przebiegu zablokowany.
9342 – Przycisk SET komputera pokładowego zablokowany.
9342 – Usterka pamięci trwałej.
A286 – Przycisk MODE zablokowany.
9359 – Usterka obwodu rozruchu silnika.
A477 – Błąd konfiguracji sterownika (może mieć związek z fabryczną nawigacją).
D262 – Błąd komunikacji CAN (brakujący komunikat).
E196 – Błąd komunikacji CAN o obrotach silnika.
E197 – Błąd komunikacji CAN o prędkości pojazdu.
E198 – Błąd komunikacji CAN o poziomie paliwa.
E199 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze preparatu chłodzącego silnik.
E200 – Błąd komunikacji CAN o przebiegu pojazdu.
E201 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze otoczenia.

20 komentarzy do “Ford Focus MK1 tryb serwisowy zegarów

  • Witam,
    Czy jest możliwe aby Ford Focus Mk1 1999r. 1.4 Zetec pokazywał prędkość w km/h na liczniku elektronicznym jak w materiale filmowym ? Jak to ustawić ?

  • Niezależnie od silnika można taką funkcję uruchomić. Jednak za każdym razem, gdy zgasimy auto i zapalimy ponownie na liczniku pojawi się normalne wskazanie przebiegu – nie da się tego ustawić na stałe.
    Wystarczy trzymać przycisk i uruchomić samochód jednym przekręceniem kluczyka (bez zatrzymania kluczyka w pozycji I lub II). Puścić przycisk dopiero gdy pojawi się napis test i kolejnymi przyciśnięciami przejść do funkcji wyświetlania prędkości.

  • Witam! Mój problem po krótce dot. wskazań temperatury! Czy temperatura głowicy w Focusie I 1.4 16V o wart.120 st. C jest odpowiednia dla tego auta?
    Po podłączeniu do komputera diagnostycznego taka właśnie temperatura się wyświetla, a wskazówka licznika stoi na środku (czyli optymalnie). Dziękuję za pomoc!!! Pozdrawiam!!!

  • Witam. Mam prośbe o nazwe błędu 5967 ?? nie moge znaleść nigdzie co to za błąd mi sie wyświetla

  • @bula188, błąd 5967 to inaczej C1967 czyli „Low fuel warning indication circuit failure short to ground” = „obwód kontrolki rezerwy paliwa, zwarcie do masy”

  • Czy błąd D262 – Błąd komunikacji CAN (brakujący komunikat) oznacza, że błąd ten należy sprawdzić gdzieś na komputerze? W sensie, że mówi nam to, że jest jakiś błąd (gdzieś głębiej) i trzeba to sprawdzić?
    Sprawdziłem u siebie tryb serwisowy i wyświetla mi ten błąd. Nie wiem co to jest. Samochód jeździ prawidłowo, nic się nie dzieje.
    Ostatnio miała miejsce sytuacja, że wskaźnik prędkości spadł na chwilę i po jakimś czasie wrócił z powrotem wskazując aktualną prędkość.
    Ostatnio zapaliła mi się lampka silnika (check engine). Skasowałem błąd odłączając na chwilę klemę akumulatora. Po paru dniach błąd wyświetlił się na nowo.

    Czy ktoś miał może taką sytuację i wie jak problem rozwiązać?

  • Witam.

    jak mogę zmienić moc podświetlania zegarów? Da się zmienić jakieś ustawienia tym czy potrzebne jest coś innego?

    Pozdrawiam.

  • Witam serdecznie wszystkich kierowców Forda (Focus 1.8 TDCI).Przez wiele lat miałem sporo problemów ze świecącymi się kontrolkami , wskazówkami prędkości i obrotów . Wszystko było chwilowe , bądź po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy aż do czasu kiedy trzeba było wymienić alternator.Wtedy lampki ostrzegawcze i zegary całkowicie zwariowały. Komputer i test samokontroli nic nie pokazywały , czyli wszystko niby było OK , a jak się okazało winą jest częsta dolegliwość Focus-a czyli stacyjka. Po jakimś czasie po prostu wyrabia się w środku i autko nam fiksuje .Zakup nowej to koszt raptem ok 50-80 zł.plus koszt wymiany.I mamy po problemie .

  • WITAM POSIADAM KODY Z KOMPA TAKIE JAK P1246 P1632 P06625
    MAM NOWY AKUMULATOR I NOWY ALTERNATOR,CO MOGĘ JESZCZE SPRAWDZIC ABY POZBYC SIE CZERWONEJ KOTROLKI LADOWANIA CALY CZAS SIE PALI.PROSZE O POMOC

  • Witam,
    mam zapytanie odnośnie kodów, a mianowicie temperatury głowicy.
    Byłem w sklepie, przejechałem ok 2 km. (temp zewn. ok 3-4st C)
    Potem włączyłem test i wyświetliło temp. głowicy 050.C, temperatura pynu chłodniczego 3d.C.

    Mam problem z odpaleniem trochę długo kręci rozrusznikiem, ok 3 sekund.
    Świece wymienione, czujnik temp. paliwa, wtryski wszystkie zregenerowane, filtr paliwa, termostat. Ale nadal ta temperatura na wskaźniku nie jest taka jak powinna, długo nagrzewa się, ale ciepło dmucha prawidłowo.
    Czy jest możliwe żeby nie włączały się świece jak jest powyżej 0, poniewaz przy -2 i niżej zapala o wiele lepiej.

    Dziękuje za pomoc,
    saker2

  • Witam, posiadam focusa 1.8 ZETEC (’98). Wskaźnik poziomu paliwa jest chyba uszkodzony, ponieważ przy teście zegarów nie rusza się z miejsca…W menu serwisowym mam wskazanie F.142. Bak jest zalany prawie do pełna. Pompa jest nowa, więc o co u chodzi?

  • Wiem data, ale spróbuję. W jakiej jednostce jest liczona ilość paliwa w baku? Chodzi mi o pozycję 14 i 15

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *